2009-10-25

Vilken sötnos!

Det var Malins reaktion när jag visade min nya dator. Den är verkligen världens sötaste:


Naturligtvis måste sötnosen också ha snygga kläder. Så det blev en färgglad "sleeve" från case logic:




Kan det bli poppigare och trendigare? Nu har jag också installerat windows 7 som lanserades häromdagen. Än så länge har jag inte lärt mig något om de nya features som finns. Jag började titta på en intressant webcast om windows 7, men den handlade mer om själva operativsystemet (som för övrigt förvånande nog bygger på Vista).

5 kommentarer:

  1. Anders Rosen2009-10-27 08:59

    Den är verkligen söt! Skulle bra gärna ha en Samsung NC10 (dock inte rosa) med windows 7 och mobilt bredband som surfmaskin på jobbet. Funkar win7 anständigt på en sådan liten burk tycker du?

    SvaraRadera
  2. Den e ju skitsnygg, jag kollar den i morgon onsdag!

    Kram G

    SvaraRadera
  3. Anders: Varför vill du inte ha rosa? Jag tror det är den man blir mest glad för. Ta inte den svarta, den får fula märken. Men den ljusblå metallic var också söt, den kan jag rekommendera om du inte vill ha rosa. Win 7 är kanske det mest resurssnåla windows-operativet sedan 3.1 :). Jag känner en kille på Microsoft som berättat att hans kollegor tävlat om vem som kunde installera windows 7 (betaversionen dessutom) på sunkigaste hårdvara. Någon hade lyckats med en 486:a. Och ja, den funkar fint faktiskt än sålänge.

    G: Imorgon onsdag är jag i karlstad! Du får se den en annan gång :)

    SvaraRadera
  4. Hmm, rosa med vita knappar.. finns viss risk att den inte kommer åldras med värdighet, men cred på antilikformighet.

    SvaraRadera
  5. Åh tack! Jag vet hur svårt det är att få komplimanger från Olof. Känner mig ärad. Datorer åldras aldrig med värdighet. Varken inuti eller utanpå :).

    SvaraRadera