2009-10-27

Fullt ös följt av teater

En dag som konsult:

  • 8.00 Plocka bort det sista från konferensrummet från gårdagens sprintplanering.
  • 8.30 Daily Scrum med ett av mina projekt
  • 9.00 Telefonmöte med kund och deras reklambyrå
  • 11.00 Svara på mejl, diskutera nytt projekt som startar nästa vecka med mej som projektledare.
  • 11.30 Diskussion med kund angående anpassning av projektmetodik som passar det nuvarande arbetssättet bättre.
  • 12.00 Internt telefonmöte angående hur vi bygger upp EPiServers kompetensgrupp på vår nya globala samarbetesplattform Teampark
  • 12.45 Lunch på konsert och kongress
  • 13.45 Uppföljning och planering av de nya funktioner och designer som reklambyrån lämnat.
  • 14.30 Bil till kund
  • 15.00 Workshop med kunden och deras kunder angående hur de ska nyttja sociala medier för att få fler kunder. Kundens kunder var fascinerande kompetenta och hade många bra idéer och gav värdefull input.
  • 17.30 Bil till kontor
  • 17.55 Fortsatt diskussion med projektmedlem angånede reklambyråns design och vilka beslut vi fattade under telefonmötet. Dokumentation rakt in i systemdokumentation, skippar dubbelarbetet med kravspec eftersom vi är mitt i projektet och ändringarna är många.
  • 18.00 Avstämning med vårt jätteprojekt som är i startgroparna. De har bestämt sig för att köra Relate+ efter mina och Malins tips om att det troligen skulle underlätta deras arbete rejält. Jippi - kul!
  • 18.30 Packa ihop datorn och till Moa för att käka och gå på teater. 

Sedan blev det alltså teater med min underbara väns syster som jag känt länge. Jag har följt hennes utveckling från drömmande teaterapa till fullfjädrad skådespelare. Fantastiskt. Mia Ray i Asylshopping är så duktigt att jag blir tårögd.



Engagerande pjäs, oerhört välproducerad, tre riktigt duktiga skådespelare - härlig nerv och symbolik. Fin balans mellan sarkasm, förståelse och kyla. Gå och se den! De turnerar över hela landet och du hittar spelschemat här: http://www.riksteatern.se/templates/Produktion____9479.aspx. Bara 160 pix och för dig som bor i Linköping går det en föreställning till imorgon onsdag kl 19.00. Jag och Moa var märkbart berörda efteråt och lugnade ner oss på ett fik en halvtimme innan vi kunde gå vidare med våra liv.

3 kommentarer:

  1. Om du fixade det schemat utan att komma försent till något så är det nytt personligt rekord. Sofia 2.0.

    SvaraRadera
  2. Du missade iofs mötet klockan 12 som Åsa hade kallat till.

    SvaraRadera
  3. Aha! Jag kom inte försent. Ja, kanske hade jag tänkte komma till Moa tidigare än jag tänkt, men vi fick de bästa platserna på teatern eftersom de inte släppte in förrän strax innan. Men jag är ännu inte helt botad. Absolut inte.

    SvaraRadera