2009-10-14

Ännu en dag fylld med intryck

Dagen började inte så bra. Jag kom iväg försent och fick dessutom skrapa rutor på bilen. Åkte lite vilse och kom således 10 minuter försent till mitt kundmöte. Inte alls bra och respektlöst att jag inte pallrade mig iväg tidigare. Min tidsoptimism är således inte ännu botad, men jag jobbar hårt på det. Kundmötet var dock mycket bra trots min försening och resulterade i ett fortsatt samarbete där jag till en början ska vara med och driva ett par workshops i ett mycket spännande projekt!

Eftermiddagen ägnade jag åt en systemdesign-workshop med en av våra andra kunder där vi idag fick GO på ett ganska stor projekt där jag blir projektledare. Vi kommer köra SCRUM i projektet och det innehåller teknologier såsom EPiServer, Biztalk, Windows Presentation Foundation och Windows Communication Foundation. Dessutom har jag lyckats få enbart toppkonsulter i min stab och en lysande produktägare som dessutom bor i Linköping och kan vara med på två till tre daily scrums i veckan. Inget kan gå fel i detta projekt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar