2009-10-22

Seminarie i Norrköping

Idag var det dags för ett seminarie i Norrköping. Det sista i sviten EPiServer Sharepoint Roadshow som vi kört hela våren och hösten. Den här gången ett frukostseminarie som tvingade mig att gå upp innan tiden börjar. Det vill säga innan kl 6. Men jag slapp äta frukost och kunde kasta mig in i bilen (med vinterdäcken i kofferten, är det inte där de ska vara nu när det börjar bli kallt ute?) en stund efter uppvaknandet.




Cirka 15 personer kom på seminariet och vi hade en del teknikstrul men jag ger oss ändå godkänt. Joakim från Microsoft pratade Sharepoint och brann som vanligt för allt nytt som händer på Microsoft. Nu är det Windows 7 som lanseras i natt, Sharepoint 2010 som kommer om ett halvår och windows mobile 6,5. Det som är bra med Joakim är också hans öppenhet. Han tycker inte allt är bra från Microsoft, vilket ger en trovärdighet. De som tycker allt är bra får låg trovärdighet. I alla fall hos mig.


Vår partneransvarige Johan från EPiServer presenterade EPiServer och kombinatationen EPiServer och Sharepoint. Sharepoint Connectorn demades med ett konkret och bra exempel. Sedan var det till slut min tur där jag demade vår lösning som vi byggt åt Energimyndigheten. De kör en kombination av Sharepoint och EPiServer på sitt intranät, dock utan Sharepoint connectorn.

Nu upptäckte jag att jag fått punka på däcket. Var är alla gentlemen som ska erbjuda ett däckbyte? Jag har ju som sagt mina vinterdäck i bilen, men klädd i kjol och stövlar - inte den idela däckbytar-outfiten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar