2009-10-14

Besök i Visby


Igår morse flög jag till Visby tidigt med ett propellerplan från Norrköping. Vi var fem passagerare och det var ett högt motorljud i kabinen. Senare fick jag tips från medpassagererskan, som var placeringexpert från Nordea, att jag skulle använda öronpropparna.

En halvtimme senare är vi framme i Visby. Där tar jag en frukost och inväntar min kollega Janne innan vi åker och träffar kund. Efter ett mycket trevligt möte med nya bekantskaper stannar jag dagen ut och jobbar i luftiga och ljusa lokaler innan jag promenerar ner på stan för att  äta middag. Jag hittar en deli-butik som plockar ihop goda ostar, parma-skinka och nybakt bröd på en tallrik. Mycket bra service och en härlig stund med en bra skönlitterär bok och blåst och hagel utanför fönstret.

Jag hoppas jag får återvända till Visby. Jag tror jag skulle trivas här.

2 kommentarer:

  1. Gå till Donners Brunn nästa gång och käka mat!!!
    http://lilla-u.blogspot.com/2007/06/idag-har-jag-ftt.html

    Jag vill också bo i Visby! Kan tänka mig att det är mysigt även en regnig novemberkväll. Jag kommer och hälsar på om du fastnar där...

    /u

    SvaraRadera
  2. Tack u! Det får du gärna göra.

    SvaraRadera