2009-10-12

Finns spotify om 10 år?

Nu är min webb-undersökning avslutad. 40 personer röstade och merparten tror inte att Spotify kommer att finnas om 10 år. Såhär i efterhand känner jag att jag borde ha tänkte igenom frågeställningen bättre. Egentligen var frågan något i stil med: "Kommer spotify-konceptet vara dominerande om 10 år (inte nödvändigtvis företaget spotify)?"

Resultatet var alltså 17 ja och 23 nej, dvs 57% tror inte att Spotify kommer att finnas om 10 år.

Personligen tror jag definitivt att konceptet som Spotify bygger på kommer att råda om 10 år. Det finns ingen anledning att samla på musik om jag har tillgång till en stor databas med all världens musik som dessutom uppdaterar sig utan att jag är aktiv. Spotify är nästintill perfekt som det är idag. Jag behöver ingen annan musiktjänst än den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar