2009-10-16

Gnäll på Hemnet igen

Jag skulle logga in på Hemnet. Det var ett tag sedan jag gjorde det eftersom jag övergivit Hemnet för Booli. Men nu tänkte jag i alla fall logga in och hade glömt min "pin-kod". Så jag klickade på länken för de som glömt sin "pin-kod" och skrev in min mejl-adress igen. Då möttes jag av meddelandet "Din e-postadress finns inte registrerad".

Konstigt. Men kanske försvann min användare när Hemnet blev nytt? Så jag gick därför in på länken "ny användare" för att registrera mig på nytt. Efter att jag har fyllt i mina uppgifter och klickat på "registrera" så möts jag nu istället av "Din e-postadress är redan registrerad".

Så därför går jag än en gång in på "glömt pin-kod" och möts igen av "Din e-postadress finns inte registrerad". Då gick jag till länken "ny användare". Nej det gjorde jag faktiskt inte.

Det här är ännu ett exempel på att utvecklingen av Hemnet har gjorts med mycket bristfällig testning. Eller kanske har systemet testats väl men ingen har orkat rätta buggarna?

2 kommentarer:

  1. Håller helt med om att Hemnet blivit kasst efter sin "utveckling" i somras.
    De verkar ha missat det mesta, exv. fokus på kundnöjdhet.

    SvaraRadera
  2. Har tyvärr samma erfarenhet, att det lanserats med en massa buggar. Dessutom fick jag inte svar på mina frågor efter deras nylansering. Antagligen för att det var nerlusade av supportmail.

    SvaraRadera