2009-10-25

Det stora spannet

Jag kan förundras över hur fort tekniken och tänket på Internet utvecklas. Ibland känner jag en frustration över att jag inte hinner med överallt. Ibland känner jag mig efter och bakom. Men ibland känner jag mig ljusår före. Ett av de tillfällena inträffade idag när jag kollade på blocket efter möbler. Jag hittade ett par vackra antika soffor som såldes. Längst ner på annonsen läser jag följande:

"Endast telefonsamtal. Lånad email."

Lånad email? Vem lånar en email? Inte speciellt with it. Förvisso vet jag att de som är i 20-års-åldern sällan har email, men jag tror ändå att inte de inte skulle låna en email om de behövde lägga in en annons. Det vimlar av gratistjänster för att skaffa email. Förmodligen en äldre människa som fått hjälp med att lägga upp annonsen. Men ändå. "Lånad email" är ett ganska kul uttryck. Jag ska försöka använda det i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar