2009-11-18

Share från facebook

När någon hittar något kul på webben lägger de ibland in det på sin status på facebook. Endra genom att klistra in en länk eller klicka på en "share"-knapp (som är gratis att lägga in på sin webbsajt). Att ha en sådan knapp på sin webbsajt är ett sätt att få fler besökare till webbplatsen. Jag märker själv att besökandet på min blogg går upp betydligt om jag länkar till bloggen via en statusuppdatering.

Men idag skulle jag vilja göra åt andra hållet. Göra share på min facebook. Jag köpte nämligen godis till projektmedlemmarna i ett av mina projekt idag. Vi har sprint-demo på fredag och vi har en del uppgifter som måste hinnas färdigt innan dess. Och hittills har jag märkt en tydlig korrelation mellan arbetstempo och antal utförda uppgifter.

När jag nu gick in på facebook såg jag att Micke hade fotat godiset och lagt upp det som sin statusuppdatering för att visa stackars Malin som är sjuk. Malin kommenterade bilden och fick Micke att reservera ett par skumtomtar åt henne. Jenny som sitter på andra sidan kontoret kommenterade också bilden och fick med Mickes hjälp upplysning om att det fanns godis på andra sidan och har kanske plundrat skålen tills imorgon, vem vet?

Men nu kan jag inte göra en share på min facebook. Däremot stal jag bilden från Micke på godiset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar