2009-11-07

Scrum med droger

Jag styrde upp ett av mina projekt igår. Vi körde igång det light i måndags med post-it-lappar som jag satte rakt på väggen. De trillade ner en och en under veckan medan jag drev mina andra projekt. Städerskan gick förbi och undrade om de skulle ligga på golvet?

Men igår hade killarna i mitt projekt satt upp miljöerna och vi satte igång på allvar med vår taskboard. Kludd/häftmassa/gummigutta är hemligheten för att kunna flytta lappar enkelt men samtidigt få dem att sitta kvar.

Vi har en whiteboard också. Men texten var hårt inpräntad och Jörgen hämtade rengöring för att ta bort texten. Naturligtvis tappade han massa vätska på golvet så en härlig doft spred sig i rummet. En halvtimme senare mår Jörgen dåligt och känner sig drogad, jag sitter på golvet och hittar på konstiga förkortningar och Jonas står bakom mig och mumlar.

Förhoppningsvis har det vädrats ut tills på måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar