2009-11-12

EPiServer Tech forum

Eftermiddagen och kvällen har jag ägnat åt att bevista EPiServer Tech Forum. Här presenterar EPiServer sina nya tekniker och hur de kan användas i utveckling av EPiServer-sajter.  

- "Är det verkligen nödvändigt att du åker upp? Kan inte du det där redan?" Min chef var skeptisk. Och visst har jag en del koll på den nya tekniken, EPiServer CMS 6, Marketing Arena och Site Center. Men det där med Dynamic Data Store lockade. Och jag vet att det alltid förmedlas en massa nya intressanta kunskaper när Mats Hellström är i farten. Så jag åkte upp. 

Under fyra timmar matade Mats och Peter Sunna oss med information. Alltid med kärleksfullt gnabbande mellan sig, som ett gammalt gift par. 

- "Ja, koden här har skrivits av mig, Therese och Mats. Det är olika kvalitet beroende på vem som skrivit det. Jag säger inte mer än så" (Peter)
- "Nu skulle jag egentligen visat en bild på Mary Poppins väska här om jag varit Peter. Men det har jag inte gjort. För jag är professionell."

När Mats demade EPiServer CMS 6 kom en tanke upp som jag tänkt flera gånger. Jag gick fram till Mathias (som är ui-chef på EPiServer)

- "Mathias. Har du tänkt på att gränssnittet är mycket maskulint?"
Annika från EPiServer som stod bredvid nickade och höll med. Mathias också. Jag visade min nya rosa kärlek och sade att den gjorde mig glad och att säkert många skulle välja EPiServer om de hade ett skin som var mer feminint. Jag känner det på mig att det komma ett feminint UI inom en snar framtid. 

Efteråt var det mingel och snack med kollegor, partners och EPiServrare. Vin och många sönderslagna vinglas från många håll och kanter. Framförallt från ett håll och från en viss Sogeti-Janne (inga efternamn) som verkade stå för flera olyckor?  

Tack för en härlig tillställning EPiServer!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia och tack för senast!
    Hmm, jag skrev en kommentar som antagligen försvann i cyberrymden. Men försöker återskapa den...

    Maskulint/feminint och andra faktorer att ta hänsyn till vid design av produkter beskrivs på ett bra sätt att Patrick W Jordan, läs mer här: Mycket intressant läsning
    http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_W._Jordan

    Och här: http://www.amazon.com/Designing-Pleasurable-Products-Patrick-Jordan/dp/0415298873

    SvaraRadera
  3. Intressant, tack! Och jag ser fram emot ett rosa eller ljusgrönt gränssnitt med runda artefakter under nästa år :)

    SvaraRadera