2009-09-30

Jag vann!

Jag skulle ju bara fråga hur mycket en Google Search Appliance kostar. Det kommer ta cirka 15 minuter. Men det tog säkert två timmar och 20 uppringningar.

Hur svårt kan det vara? Prislistan för den "gula" Google-söklösningen finns inte på nätet. Jag ringer en säljare och tar reda på det. Men det fanns inga kontaktuppgifter där det stod att det skulle finnas. Jag kollade eniro. Där fanns cirka 20 mobilnummer till Google. Alla utom ett utan namn. Jag ringde cirka 5, alla med samma svar. Inget svar.

Jag började chatta med en branschkollega. Han klurade lite och hittade ett växelnummer. Som jag också hittat och provat. Dock telia kundbesked att numret upphört. Hänvisning till ett nummer som även det upphört. "Se nummer på vår hemsida". Vilken hemsida? Kan någon ge mig adressen till googles hemsida? Är det google.se kanske? Knappast.

Jag googlade efter nummer, jag läste artiklar om folk som jobbar på google och eniroade dem, jag frågade kollegor och skickade till slut ut en fråga på vårt EPiServer-nätverk. Då äntligen fick jag napp. Det hela resulterade i tre kontakter och tre telfonnummer.

Och äntligen vet jag vad GSA kostar. Men varför gör ni det så svårt för mig Google?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar