2009-09-15

Spotify i min android - I saw it coming


Ett utdrag från min bloggpresentation på blogg.sogeti.se när jag bloggade där. Den skrevs hösten 2006. 


... Ingen kommer att ha något behov av att köpa musik eller film. All underhållning strömmas över nätet där varje individ betalar en månatlig avgift för tillgången. Detta oavsett om du sitter i soffan och tittar på film eller är ute i skogen och lyssnar på musik....

Nu har vi kommit en bit in i min vision. Spotify är fantastiskt. 99 kr i månaden för alla musik i världen (ok, inte riktigt all musik, men oerhört mycket musik). Och nu har jag det även i mobilen. Kolla här: 

sept_0329.JPG

Min home-flik i spotify. Jag får förslag på artister som jag kan gilla. 
sept_0325.JPG

Sökning i spotify. Jag skriver in sökord och kan sedan klicka på de olika flikarna artists, albums, och tracks för att få se resultaten av mina sökord i respektive kategori. Mycket användarvänligt. 
sept_0326.JPG

Nu råkar det vara en artist jag var ute efter, så jag klickar på fliken artists. 

sept_0327.JPG

Det första jag får upp är hans top hits. Under fliken overview visas alla hans skivor.

 sept_0328.JPG

Såhär ser det ut när jag spelar en låt. Skivans omslag i bakgrunden. 

sept_0323.JPG

Och om jag vill komma åt musik trots att jag inte är uppkopplad kan jag markera spellistor som offline. Då laddas musiken ner och jag kan spela den närsomhelst. Mycket bra. 

Spotify i android är en snygg, kompetent och användarvänlig applikation. Jag är mycket nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar