2009-09-29

Spotify igen



Jag vet att det börjar bli tjatigt men...
Det var faktiskt jag som hittade på Spotify. Eller så bara drömde jag upp det. I så fall måste det betraktas som en sanndröm av det goda slaget. Och den sortens drömmar skall ju vara de allra bästa.
Just nu drömmer jag mig bort med hjälp av Joshua Radin. En amerikansk independent-artist (här ser ni mina referensramar på independent) som jag aldrig skulle ha hittat fram till utan similiar artists-rubriken på overview-fliken.
Tydligen är Joshua Radin similar to Priscilla Ahn som jag såg på Hultsfred i somras. Hon var fantastisk och jag stod en meter från henne.
I dag pratade jag med Janne i Stockholm. Han sade att han lyssnade på en grymt bra jazz-artist som han trodde att jag skulle gilla.
"Jag skickar dig spotify-länken. För du har väl spotify?" (här ser vi att Janne inte läser min blogg speciellt ofta).
Spotify inte bara påverkar oss hur vi lyssnar på musik utan även hur vi delar musik.
Musik 2.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar