2009-09-10

Nya grepp på nätet


Web 2.0-yran fortsätter. Idag funderade jag på vad som hänt med Robbie Williams, vår tids kanske störste entertainer. Jag är fortfarande bitter när jag tänker på att jag missade hans konsert i Göteborg för ett par år sedan.

Jag gick in på Robbie Williams sajt och såg att han är på gång att släppa en ny skiva. Milt förvånat noterade jag också att de visade hela videon till första singeln "bodies". Fullängd. Skivbolagen börjar så smått förstå att de inte kan stå emot det nya sättet att konsumera musik och börjar jobba med möjligheterna istället. 

Men för att se på videon var jag först tvungen att "dela med mig" av videon via någon kanal. Jag delade den via facebook och efter det låstes videon upp så att jag kunde se den. 

Smart. Genom detta sätt får de ett buzz och en spridning med hjälp av mun till mun-metoden. Marknadsföring a la web 2.0. 

bodies.jpg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar