2009-09-16

Jag vill ha en krokodil!


"Jag vill ha en krokodil!"

Mina kollegor har nu under en veckas tid hört mig utropa detta någon gång per dag. Jag läste för något år sedan boken "Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet". Den här boken ger tips hur effektivitet i vardagen uppnås i form av listor. Jag började att testa det strax efter jag läst boken men misslyckades snabbt. Jag modifierade och testade igen. Samma resultat. Sedan har jag med regelbundenhet varierat sättet att jobba med listor i olika former och nu är jag där igen. Så på mitt skrivbord ligger det mellan 6-10 listor och små högar med papper som är aktuella för projekt jag jobbar i.   

9789175886732.jpg

Platsen på skrivbordet är slut och det ser stökigt ut. Det var då jag kom och tänka på en gammaldags sorteringsmapp som kallas krokodil. 
krokodil.jpg
Men när jag väl skulle köpa den fastnade jag istället för en genomskinlig mapp med flikar. I morgon ska det bli snyggt på skrivbordet. 

Om jag har fått till listorna den här gången? Jag vet inte ännu, men efter tre veckor är de i alla fall fortfarande i bruk, rekord hittills. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar