2009-12-09

Vilken lycka!

Jag hängde med Micke och Malin till Max för att äta lunch idag. Efteråt åkte vi mystiskt åt fel håll.
"Ska göra ett litet ärende" sa Micke
"Vaddå?" sa jag.
"Det är hemligt" sa Micke.

Vi åkte till biltema och jag hade inte fått ur honom något vettigt om vad han skulle göra eller köpa. Men eftersom jag ägnat senaste tiden åt att tokshoppa gamla lampor på tradera passade jag på att köpa lite kablar och strömbrytare medans Micke försvann diskret bort från Malin och mig.

Efter en stund dök han upp igen.
"Så. Då var det avklarat"
"Jaha? Ska du inte ta något ut genom kassan och betala?"
"Jag är klar."

Väl tillbaka släppte jag den mystiska händelsen och jobbade vidare. Gick och stämde av lite projektstatus bland mina projekt och kom sedan tillbaka till min plats. Och där, på min stol, hade min önskan gått i uppfyllelse. En alldeles egen sparkcykel att fara runt på kontoret med!


Jag tog lyckligt genast ett helt varv runt hela vårt kontor som är som gjort för att sparka sig runt på med sparkcykel. Min chef Martin hann bara höja på ögonbrynen av pur förvåning innan jag var förbi. Han kommer inte ha en chans att ge mig nya uppgifter! Det här är ett bra sätt för mig att minska mina långa arbetsdagar på. Tack Micke och Malin! Mina favoritkonsulter :)

5 kommentarer:

  1. Va kul! Passar perfekt i dom långa korridorerna!

    SvaraRadera
  2. Aha! Det är så man ska göra...

    SvaraRadera
  3. Haha den är underbar! Jag är mycket avis. Vill du byta mot alla mina koppar glögg på fredagar i ett år framöver?

    SvaraRadera
  4. Idag hade det varit intressant att byta. För idag var stark-glöggen slut när jag kom för att ta glögg för första gången i år! ( jag har varit hos kund de övriga fredagarna i december).

    Men nä. Jag skulle aldrig byta ut min underbara kick board mot glögg :)

    SvaraRadera
  5. Men blanda inte för mycket glögg och kickkörning. Fick en bula i huvudet när jag kraschade i korridoren med din kick på julfesten. /Johan

    SvaraRadera