2009-12-11

Efter jobbet, eller mitt i jobbet

Idag bjöd dagen på veckomöte med kunden i mitt stora projekt (mitt favoritprojekt som de heter nu när jag fått en kick board från Micke och Malin), en tidsuppskattning för alla sprintar i det projekt som jag precis påbörjat med Jörgen, ett överfullt lunchseminarium med Mårten som presenterade Visual Studio 2010, Silverlight och .NET 4 och till slut påbörjade jag en sammanfattning av en workshop som vi gjorde förra veckan. Den ska också leda till någon form av mycket mycket grov tidsestimering. Mitt i allt var jag också duktig och sade nej till min chef Martin som frågade om jag inte kunde ta två dagars workshop med en ny kund norrut. Jag hinner faktiskt inte med det... 

Mårten gjorde ett riktigt bra lunchseminarium. Med mycket härlig Mårten-humor. Han var på Scott Guthries (en av upphovsmakarna till .NET och corporate vice president för Microsofts utvecklingsavdelning) föredrag i Stockholm tillsammans med 1700 andra personer. Mårten visade ett antal nya features i VS 2010 som fick oss 15 åskådare att humma förtjust. Eller vad sägs om smartare intellisense som kan hitta metoden String. IsNullOrEmpty trots att du börjar skriva String.Null? Ja, det kanske inte låter så fräckt, men det är fräckt. Jag lovar. Bra föredrag Mårten och nästa gång har Jonas lovat prata om hur man kodar gadgets i EPiServer och MVC och specifikt berätta om sitt tävlingsbidrag som är en  test-gadget till EPiServer 6. Jag kan hjälpa dig Jonas och snacka EPi 6 i allmänhet och Marketing Arena.

Men sedan var det kväll och mitt i min sammanfattning av förra veckans workshop frågade Malin
"Ska du med och dricka lite öl på pitchers?"
"Jomenvisst!"

Supertrevligt med Guinness följt av veteöl. De två extremerna. Härligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar