2011-01-25

Min Google Nexus S har landat

Igår kom den. Min nya telefon. Googles uppföljare på deras Google Nexus One som jag längtade efter i 18 månader men som aldrig kom till Sverige. Den här gången tänkte jag inte råka ut för samma räka utan beställde telefonen från www.intlo.com. Jag beställde en till mig och en till lillebror i fredags kl 21:50. I går klockan 7.54 ringde FedEx-killen och ville ha en adress att leverera telefonen till. Han skulle komma vid lunch och jag och flera av mina kollegor räknade ner tiden tills den skulle komma.

Till slut kom den och det blev samling och gemensam beundran.



Google Nexus S har inte kommit till Sverige ännu och det ryktas om att den fantastiska AMOLED-skärmen kommer vara utbytt mot en mindre fancy LCD på de telefonerna som ska säljas här.

Följ min bloggserie om hur du konfigurerar din Google Nexus S!

2 kommentarer:

  1. Hej :) är sugen på att beställa en likadan därifrån men undrar om det följde med något mer än bara själva luren i paketet? headset, usb?

    SvaraRadera
  2. Headset och laddare följde med. Usb-kabel kan du välja till. Jag gjorde inte det då jag tänkte att det var en microusb som jag kunde köpa billigt på clas ohlson. Men det var inte en microusb utan någon special-samsung-kontakt. Så den kostade 199 kr på clas ohlson.

    SvaraRadera