2011-03-09

Ännu en sådan där dag

Jag började dagen med att gå upp klockan 6.00 och gå ut och springa. Vilken skillnad på hur dagen utvecklar sig när jag inlett dagen med en löptur! För det första smakar kaffet fantastiskt! I vanliga fall smakar det bara okej, men jag dricker det ändå för det hör till själva kontorsråttandet.

För det andra går jag runt och känner mig som en superhjälpte. Stark, smart, snabb och snygg. Hela dagen. Allt jag äter känns som om det går rakt ut i musklerna. Och ändå sprang jag bara knappa 6 kilometer, så det var inte direkt en ansträngande löptur.

Nu när jag samlat så många positiva känslor runt morgonlöpningen kommer det bara att bli lättare och lättare att gå upp tidigt och gå ut och springa. Att solen dessutom är framme när jag går ut kanske gör det hela ännu lättare. Eller kanske gör det hela möjligt. Frågan är om jag skulle klara gå upp klockan 6.00 och ut och springa om det inte var ljust ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar