2010-02-03

Datorsjukan

Förra veckan försvann mitt nätverksskort. Ja, det var alltså kvar i datorn, men Windows XP tyckte inte att det fanns där. Dell support kom fram till att moderkortet var trasigt och kom för att byta det. Dock var ersättningsmoderkortet ännu sämre, så han återkom dagen därpå med ett nytt. Nina fick också ett nytt moderkort.

Idag startade inte ens min dator. Enligt Dell support är moderkortet trasigt men till skillnad från förra gången gick det inte att jobba överhuvudtaget. Och visst, de har på-platsen-garanti men att få det utbytt dagen efter är ändå en hel arbetsdag till spillo - inte acceptabelt. Efter en runda på kontoret hittade vi dock Christers dator som han inte använde så mycket, han jobbade med kundens dator. Så jag fick låna den över dagen.

Vid lunch var det Lailas tur. Hårddisk-krasch. En ny hårddisk kommer imorgon och hon får installera om allt. OS, Biztalk och visual studio. Minst en dags jobb. Riktigt trist.

Efter lunch hade Malin byggt upp en mur av kartonger runt sin plats. Hon ansåg att det var en datorsjuka som gick som hon inte ville bli smittad av.

1 kommentar:

  1. Bytte förra året från PC till Mac. Bästa jag någonsin gjort. Har inte haft några som helst problem med min iMac sedan bytet men kan minnas alla problem jag haft med mina PC:s genom åren. Så byt upp dig och slipp alla "PC-problem"! :)

    SvaraRadera