2010-05-12

Telefonönskningarna

Enkäten om vilken telefon du vill ha är avslutad (ok, sedan länge). 45% ville ha en HTC, 40% en iphone och 12% en annan (kan det vara en doro de vill ha då?)






Alla på kontoret i Linköping köper HTC, men alla är faktiskt inte nöjda. Vår chef Johan har bytt ut sin för att han ringer extremt många samtal i bilen och det blir för opratiskt med touchskärm. Min kollega Stefan gillar den helt enkelt inte. Han tycker bättre om iPhone. Själv kan jag hålla med om att iPhone är snäppet vassare när det gäller användbarhet och intuitivitet men jag blir galen på att de stänger in mig (inte får kolla filsystemet, inte får göra flera saker samtidigt, inte får kolla flash, inte får utveckla appar utan att lägga dem på appstore och betala pengar osv). Och jag älskar enkelheterna att accessa min gmail, google docs google talk osv. Google Freak kan ni kalla mig, det är ok.

Enkätens värde? Naturligtvis är det många på kontoret som jag indoktrinerat till att köpa htc som har röstat. Ta inte resultatet för något som betyder något i verkligheten :). Men nog har android kommit starkt senaste månaderna och jag tror att det finns en stor möjlighet för android-telefoner att gå om iPhone när det gäller marknadsandelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar