2011-06-15

Kalenderfunktion

Jag har varit dålig på att berätta om de projekt jag projektledit och lanserat under våren. Men bättre sent än aldrig!

Eskilstuna kommuns nya webbplats lanserade vi den 1:e mars. En av de funktionerna vi byggde där var kalenderfunktionen. Jag har alltid tyckt att kalendrar på webbplatser ger en dålig översikt. Ofta är bara de dagar som något händer på markerade. Du ser inte VADsom händer, bara ATT något händer.

Jag loggar av och till min träning på träningssajten Funbeat. De har en kalender som verkligen visar allt du skrivit in för de olika dagarna. Det ger en bra översikt. Med denna i bakhuvudet skissade jag och Eskilstunagänget på en kalender för den nya webbplatsen. Vår designbyrå Ariom gjorde sedan som vanligt ett grymt jobb med att göra mina kladdiga skisser verkliga och snygga.



Här ovan ser vi St Eskils-gymnasiet som använder kalendern väl.

Klickar man på en dag så får man se detaljerna nedanför själva kalendern. Det går också att samla samma typer av kalenderhändelser, här visas tex alla kalenderhändelser som är elevaktiviteter.

2 kommentarer:

  1. Ja, vi är verkligen nöjda med både kalendern och andra funktioner på nya eskilstuna.se.

    //Projektledaren och systemförvaltaren

    SvaraRadera
  2. kolla in mig blogg! rekommendera mig pa din sida!
    http://konsultliv.blogspot.com/

    SvaraRadera