2011-01-28

Konfigurera din Google Nexus S Del 2 - Få in svenska

Som du säkert märkt är inte svenska med som ett av språken i inställningar. För att få in svenska språket går du till market och letar upp en app som heter morelocale2. 

När du går in i MoreLocal2 inser du att inte ens där finns svenska, frustrerande! Men det är ändå rätt, du kommer få till det. Gå in på inställningar och välj "add locale". Här skriver du in language = sv och Country = SE. Lägg till din nya "locale". Så. Nu har du installerat svenska. 

För att nu få ett svenskt tangentbord, välj att installera gingerbread keyboard version 2.3 av Steven Lin via market. Gå sedan in i tex "messages" för att öppna upp det inbyggda tangentbordet. Klicka på lilla knappen mellan mikrofonen och knappen 123? för att byta input (eller håll fingret nedtryckt en liten stund i inmatningsfältet). När du nu får upp en meny där du kan välja "input" eller "inmatningsmetod" så väljer du gingerbread keyboard istället för android keyboard. Nu ska du ha lyckats med följande:

  • Fått svenska som inställning. Detta slår inte igenom överallt, men där svenska finns som språk får du se det (bland annat på market). 
  • Fått ett svenskt tangentbord med ordbok. 
  • Sluppit ifrån det amerikanska formatet för telefon såsom 435-434-878

2 kommentarer:

  1. Tack för detta, för övrigt en mycket trevlig telefon mycket bättre än min ip4

    SvaraRadera
  2. Jag har hört flera som gillar den bättre än en iphone 4. En som jag pratat med som gått från htc magic till samsung galaxy till iphone 4 berättar att han tex saknar widgets och lilla kontrollpanelen i övre raden. Två saker jag inte tänkt på att de är speciella för android (jag måste skaffa en iphone för att få lite mer koll, kanske kan jag köpa din? :) )

    SvaraRadera